單字FUN 輕鬆

Are you going to the bookstore? Do you mind if I tag alone?
你要去書店嗎?可不可以讓我跟呢?
今日單字:tag along
中文意思:跟隨某人

I feel bored with the job and my heart isn’t in it at all.
我覺得這份工作好無趣,沒什麼心思在工作上。
‧今日單字: someone’s heart isn’t in it
‧中文意思:表示某人不大想做某件事情

Let’s roll up our sleeves. We have to get things done as soon as possible.
我們準備幹活囉,得把事情盡快完成。
‧今日單字: roll up one’s sleeves .
‧中文意思:準備努力工作

My heart was in my mouth when I knocked on the door.
我敲門的時候,超緊張的。
‧今日單字: one's heart in one's mouth
‧中文意思:極度緊張

Do you think that the Manilow method can really work out?
你認為Manilow method真的可行嗎?
‧今日單字: Manilow method
‧中文意思:播歌曲驅除流連外頭的青少年,特別是播放 BarryManilow的歌曲

I am here alone to sink or swim by myself.
我獨自在這,成敗全靠自己了。
‧今日單字: sink or swim
‧中文意思:成敗全靠自己

Try news fasting if you can’t stand all the overwhelming news.
如果對這些鋪天蓋地而來的新聞受不了的話,進入新聞齋戒期看看囉。
‧今日單字: news fasting
‧中文意思:刻意避免接收任何形式的新聞,好讓自己放鬆

I think I suffer “feature fatigue”. I get confused with my latest cell phone, because there are too many features in it.
我想我染上了「功能疲勞症」。我新買的手機功能太多了,讓我感到很困惑。
‧今日單字: feature fatigue
‧中文意思:某種產品因為功能太多,讓人感到有壓力的狀況

That poor little cat. It’s just street pizza now .
那隻可憐的小貓,現在變成路邊的比薩了。
‧今日單字: street pizza
‧中文意思:在路上被壓扁的小動物;任何在路地上很噁心的東西

The weather is so cold. The hot soup really hit the spot.
天氣好冷,這碗熱湯真的很合我意。
‧今日單字: hit the spot
‧中文意思:正如我意,就是我想要的

I am hung up on you. I can’t get you out of my mind.
我所思所念都是你,你不斷出現在我的腦海裡。
‧今日單字: hung up on
‧中文意思:心懸念著某人事物

Rate tarts are costing the banks a lot of money.
為了賺取最低利率,而不斷換信用卡的人讓銀行損失了很多錢。
‧今日單字: rate tart / rate sufferer
‧中文意思:為了賺取最低利率,而不斷換信用卡的人

They are so mean. They steal my thunder.
他們真的很卑劣,偷了我的點子。
‧今日單字: steal one’s thunder
‧中文意思:竊取某人的想法或點子

There is a significant increase on the Internet shopping in the United States on Cyber Monday?
感恩節假期結束後的第一個星期一,美國上網購物的人數大增。
‧今日單字: Cyber Monday
‧中文意思:美國感恩節過後的第一個星期一(通常這個時候網路購物的人數會激增)

All-you-can-eat restaurants are not good for dating. Can you recommend another one?
約會到吃到飽的餐廳不是很適合,可以再推薦其他的嗎?
‧今日單字: all you can eat
‧中文意思:吃到飽的餐廳

I am going to the gym and pump some iron.
我正要去健身房,練練重量訓練。
‧今日單字: pump iron
‧中文意思:從事重量訓練,練健身

I have just bought an all-singing, all dancing cell phone.
我剛買了一隻全功能的手機。
‧今日單字: all-singing, all-dancing
‧中文意思:全部涵蓋進去的、包含全部的

Slow food is not as inconvenient as we think.We can try it at least once or twice a week.
慢食並不如我們想的那麼不方便,我們每個禮拜可以至少試個一兩次。
‧今日單字: slow food
‧中文意思:慢食

You don’t sound like my friend. Your clickprint is different now. May I ask who this is?
你口氣不大像是我的朋友,你上網的行為模式不大一樣,請問你是哪位?
‧今日單字: clickprint || 指紋(fingerprint)
‧中文意思:某人在網路上可供人辨識其特殊性的行為模式





arrow
arrow
    全站熱搜

    ★脈絡地圖 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()